מסרו לעמ"ך  - בפורטל חדר מורים
להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:

 שלח

  על גלויות "סוד וידע"                  

מ"ב גלויות 'סוד וידע' מעבדות לחרות, הן ממגוון יצירותיה של האמנית דבורה וייס אשר תורגמו וחוברו על ידה ליצירה אמנותית שימושית(מישוש. שימוש. מימוש). את העבודות יצרה בין השנים 1993 – 1998 והן הוצגו בישראל, תאילנד, איטליה, ניו יורק ועוד.
היצירות מתורגמות מאמנות חזותית בפורמאטים שונים, לגלויות מסע  בגדול 10 X 15 ס"מ, וכעת שוכנות בתוך נרתיק קטיפה בצבע ארגמן, מוגנות בתוך 2 קופסאות העשויות נייר ממוחזר : עולם בתוך עולם בתוך עולם....

הגלויות חתומות בשפת נפש נצחית המתעדת בשבעה פרקים את מסכת השתלשלות מסעו הפיזי והרוחני של עם(קולקטיב) ושל היחיד במסע מעבדות לחרות. שפה זו מעוררת בנו כוחות חיים חשובים כמו: אינטואיציה, קשב ותובנה, ומאפשרת לנו למקד או להבהיר התרחשויות נפשיות פנימיות, כמו גם - מהלכי חיים המובילים אותנו לא אחת ברצף חיי היומיום, להצגת שאלה אישית או קיומית



                קיבוץ גלויות 'סוד וידע'

פרק 7
פרק 6
פרק 5
פרק 4
פרק 3
פרק 2
פרק 1






















        
תיקון הנפש באמצעות גלויות 'סוד וידע'
  • מצמצום לבריאה
  • חורבה. בריחה ובחירה
  • ניתוק. תיקון. תינוק
  • מימוש הגֵן (רָשִׁימוּ) הרוחני
  • ג' בחינות עש"ן (עולם שנה נפש) המסוגלות להתעוררות ותשובה
  • חזרה בתשובה לשאלת 'איֶכָּה'
  • סוד התיקון והייעוד
  • מ'אני' ל'עניו'
  • המימוש של העצמי שמעוגן בשורש אלוהי
  • מ'דאגתא': מעבר מ'דע מי אתה' אל  'אגדתא': 'דע אל מול מי אתה עומד'
  • התפשטות מקליפת הרצון לקבל  לעצמו בלבד
  • מיחיד לעם ומעם ליחיד
  • מסעם של האחד היחיד והיחד
  • מעוררים תאי זיכרון ייעודיים - יהודיים קולקטיביים רדומים מכל הזמנים לפיצוח  קוד פסיכוגנטי  
  • סמלים ארכיטיפיים מעוררי אמונה
  • ל"ב נתיבות חכמה
  • מסלול הפרד"ס
  • כתב תמונה וסמלים יהודיים יעודיים
  • מסייעות בגילוי הרבדים הארכיאולוגיים והכרונולוגיים של הנשמה
  • 'מדע' – מחשבה, דיבור ועשייה
  • גלות. התגלות. גאולה
  • ויסות הרעשים וחניכת השערים
  • מפתחות לפענוח ויצירה של כל החיבורים, כל האפשרויות וכל מצבי הקיום בחיים
  • שלבים שיוצרים את 'סולם יעקב'

מעבדה

1. כניסה למעבדה לברור ובידוד כל מרכיבי הבריאה:עיקר ותפל. ברור סגולות ומעלות

2. שאלה מנחה : מהם האוצרות והעוצרות שאני נושא עימי מכל המסעות ובכולם? אייכה? היכן אני ממוקם במסע החיים שלי ?
האם אני בשלב :התהוות (פרק יציאת מצרים); התבוננות (פרק מסע מדבר ); התקדשות (פרק חוק ומשפט); התעצמות (פרק ארץ נחלה); התעלות (פרק סולם יעקב); התגלות (פרק כוהנים ונביאים ); התאחדות (פרק מלכות שמיים)?באילו מבין המסעות נדרש ממני לנקוט בפעולה אקטיבית('ויסעו')ובאילו מביניהם נדרש ממני לנקוט בעמדה פסיבית(ויחנו)

3. התבוננות דרך עיני השם :
מעבר לראייה ניסית שהיא מעל לטבע. נטיעת הביטחון והאמונה ב-'אהיה אשר אהיה' –העומד מעבר למשמעות התחבירית של עבר ומאחד את הרצף הקיומי בין עבר הווה ועתיד לאחדות אחת.

4. תהליך הברור קורה כאן ועכשיו ביקום בזעיר אנפין –כל אחד ממקומו הוא.
המנהיג המשה את הכוחות הגנוזים שבנגלה ובנסתר שבסוד ובידע' הוא משה, אשר בשם ההשגחה מוביל את האדם המבקש 'די-עבד'(ניקוד), מוליכו בדי-עבד(ניקוד) דרך מסכת יציאת מצרים ובנרטיבים שונים מן המקורות - במסע מדבר מעבדות לחרות הלוך ושוב רצוא ושוב

5. בעת המפגש לשחזור הזיכרון הקולקטיבי מכל הזמנים, נאספים ניצוצות אבודים  שנתפזרו, והאדם מפריש בעזרת המעוררים מין על חומר- הוא הנסיוב, המחייה את גן האמונה, והוא התומך המרפא המעורר ל'דעת'  בכל מצבי הקיום והמבחנים שבדרך - עד לידיעת 'הנני'.


פריסות

מודל תהליך אבחוני באמצעות גלויות 'סוד וידע' מהלכה-למעשה במישוש. שימוש. מימוש

אם ברצונך לקבל מענה מדייק, יצירתי ואותנטי תומך, לכל שאלה קיומית ביומיום; אנא הישען על מקורות אנוש עתיקים לדרכי אנוש כאן ועכשיו – המתגלים בגלויות 'סוד וידע' באמצעות הפריסות השונות.

הנחיות כלליות

• יש להתחבר לכוונה בהירה ולנסח שאלה מדויקת ביחס למה שאנו מנסים להבהיר בפריסה זו.
• תוך כדי הפריסות יהיו פעמים בהם נבחר להשתמש רק במדרגה אחת מתוך ראי הפרד"ס / ה'אמ"ש',זאת על פי אינטואיציה ,רצון , דרגת קושי וכו'.
• לעיתים נבחר להשתמש בגלוית 'סוד וידע' ככתב תמונה: דרך אות - על פי שם הגלויה ובאסוציאציה שתדר שם זה מעורר בנו וכו'.
• או שנבחר במראה פיסת התמונה, כחלק מפסיפס המרכיב   את דפי הסיפור האישי. ניתן כמו כן לשלב ביניהם, זאת על פי רמת ההבנה וההכלה של הכלי האינדיבידואלי.

• כדי להגיע לתוצאות מקסימאליות עם נגיעה בשורש ובמהות האמת- יש ללמוד את שיטת 'מסרו לעמ"ך' באמצעות גלויות 'סוד וידע'.

דוגמאות לסוגי פריסות:


 



 
סמלים ותהליכי התפתחות בקלפי 'סוד וידע' / רות נצר

רות נצר היא פסיכולוגית קלינית יונגיאנית. ספרה 'מסע אל העצמי –אלכימית הנפש -  סמלים ומיתוסים' (2004) יצא בהוצאת מודן.

סדרת הקלפים של דבורה וייס קרויה 'סוד וידע'. סדרות של קלפים מעצם טיבם, מימים ימימה נועדו להוליך את האדם אל ידע. הדחף של האדם המתפתח הוא להוציא לאור את הידע מתוך העולם הנסתר של הסוד. התנועה המתמדת בין הסוד והידע, היא התנועה המתמדת שבין הנסתר והגלוי. הקטבים המנוגדים הם תמיד המקור לתנועה האנרגטית של הנפש, שנדחפת ומיטלטלת מצד אל צד. הידע חפץ להסוות, להסתיר ולגונן על עצמו. והנסתר-הסודי חפץ להתגלות ולגלות עצמו, לצאת מגלות אל גאולה, בתהליך שמכונה כאן 'מעבדות לחרות'. שתי מגמות הנפש האלה הכרחיות, ותנועת הזיגזג הנחשית של התודעה שנעה ביניהן מאפשרת את דחף ההתפתחות של הנפש, שלדברי יונג, עורגת אל כוליותה. בנפש קיים דחף לשינוי מתמיד למען התפתחות נפשית ורוחנית.

הידע שבא ממעמקים עשוי להתקל באי הבנה, באירוניה או בזלזול וההפחתת ערך של המתבונן בעינים רציונליות מדי. אבל הידע גם עשוי לסנוור את המתבונן בעיני הרוח, שאינו מוגן מספיק מפני ידע ושאין לו עדיין הכלים להמשיג את הידע בתודעתו. לכן יש מגמה של הידע עצמו להסתיר את עצמו. לכן הידע צריך להיות מלכתחילה נסתר וסודי, והוא צריך להגיע אלינו בכלים שמכילים אותו, מאפשרים מפגש מתון והדרגתי, והתגלות בקצב האינדבידואלי של כל אחד ורק למי שראוי ומוכן לכבד את הידע. המפגש עם הידע המתגלה מתוך הסוד, בתהליך של קריאה בקלפים, ובסיוע דמות מלווה של מורה דרך, מאפשר את הקצב האישי הזה. התמונות שלפנינו הן בעיקר תמונות מופשטות, בשילוב עם רמזי מציאות מוכרת, וחווית המפגש הראשונית איתן היא של מפגש עם הבלתי ידוע, העמום, הסודי והסמלי שמכיל אפשרויות רבות. הקלפים שלפנינו מלכתחילה נראים בכסות הסוד והתהליך הוא לפענח את הידע שטמון בהם. עצם הפענוח של הסודי הוא התהליך שמפתח את התודעה. הפענוח יכול להתבצע בסיוע של אדם שמיומן בקלפים, אבל האדם גם יכול לקרוא בו לבדו.  המשך קריאה>>

לייבסיטי - בניית אתרים